Pod koniec maja dom mody Gucci
Dostępny będzie również tzw. "kącik kreatywny", który umożliwi tworzenie własnych oryginalnych treści.
"Punktem wyjścia podczas tworzenia tego rodzaju doświadczeń od zawsze była społeczność" - powiedział Nicolas Oudinot z działu ds. nowych przedsięwzięć w Gucci. - "Będąc wierni temu założeniu, myślimy o przyszłych projektach jako formie otwartego dialogu między Gucci a aktywnymi użytkownikami. W naszym zespole będą wschodzący twórcy treści i artyści ze społeczności Robloksa i razem wypełnimy ten ekosystem nowymi pomysłami oraz bodźcami wizualnymi. Nasze kreatywne przesłanie cały czas ulega zmianie, ewoluując wraz z kalejdoskopowymi wizjami dyrektora kreatywnego, Alessandro Michele."
Jak informuje Gucci, stworzony w Robloksie rok temu świat "Gucci Garden" odwiedziło ponad 20 mln graczy. Chociaż był on dostępny w grze tylko przez około dwa tygodnie, firma spodziewa się, że "Gucci Town" przebije sukces swojego poprzednika.
Włoska firma ujawniła też, że we współpracy z Faceit i Światową Organizacją Zdrowia (WHO) uruchamia globalną akademię dla osób chcących rozwijać swój talent do e-sportu. Dodatkowo planuje wejść jeszcze głębiej w świat gier, łącząc siły ze spółką z branży e-sportowej Thieves oraz Microsoftem
Ostatnie przedsięwzięcia mogą okazać się początkiem całkiem nowego rozdziału dla Gucci, dzięki któremu marka zyska jeszcze większy rozgłos zarówno w realnym, jak i wirtualnym świecie.
- https://www.gucci.com/us/en/st/stories/inspirations-and-codes/article/gucci-town-on-roblox
- https://www.theverge.com/2022/5/27/23143404/gucci-town-roblox
- https://www.complex.com/style/new-gucci-town-space-launches-on-roblox
- https://www.yahoo.com/lifestyle/gucci-launches-virtual-town-roblox-175935568.html