Google (GOOGL ) ogłosił, że już wkrótce powstanie nowy projekt, który został nazwany "Netflixem dla graczy". Analitycy branży gamingowej prognozują, że projekt będzie opierać się na platformie streamingu gier - w ten sam sposób Netflix streamuje seriale i filmy. Pod koniec zeszłego roku Google przeprowadził pierwsze testy streamowania gier, które zostały zakończone sukcesem. Czy Google opanuje rynek gier za pomocą Projektu Stream?
19 marca na konferencji Game Developers w San Francisco Google ogłosi i ujawni szczegóły projektu dla graczy. Analitycy twierdzą, że Google zaprezentuje Project Stream, którego testy zostały przeprowadzone w październiku zeszłego roku i zostały zakończone z końcem stycznia - firma ogłosiła, że testy były udane. W ramach testów użytkownicy mogli zagrać przez 3 miesiące w grę Assassin's Creed Odyssey przez przeglądarkę internetową - wymagane było połączenie internetowe o przepustowości 25 Mb/s. Przedstawiciele Google wysłali zaproszenie do mediów, w którym napisali, że "wszystkie szczegóły zostaną ujawnione". To wydarzenie może zmienić branżę gamingową.
Google nie zdradził szczegółowych informacji na temat Project Stream, który jest realizowany w ramach większego projektu o nazwie Yeti. Google zapowiedział wypuszczenie na rynek urządzenia, które będzie tańsze od Xboxa Microsoftu (MSFT ) i PlayStation Sony. Urządzenie nie będzie zwykłą konsolą do gier - ma służyć do odbioru streamingu i będzie podobne do Google Chromecasta, czyli urządzenia do przesyłania strumieniowego materiałów wideo na TV. Google planuje wprowadzić miesięczną subskrypcję na streaming gier - zasada funkcjonowania będzie podobna do platformy Netflix - tylko zamiast seriali użytkownicy będą mogli zagrać w gry.
Dziennikarze z portalu "The Information" twierdzą, że Google negocjuje szczegóły współpracy z wytwórniami gier. Niektórzy analitycy twierdzą, że Amazon (AMZN ) i Apple (AAPL ) także rozważają wprowadzenie usługi strumieniowania gier. Obecnie Nvidia (NVDA ) i Sony już teraz oferują strumieniowanie gier w ramach usługi PlayStation Now, natomiast Microsoft od niedawna pracuje nad platformą Project xCloud. Apple posiada już w swojej ofercie gry - gigant z Cupertino przeznacza 70% swoich wszystkich wydatków na zaprojektowanie nowych gier dostępnych na AppStore. Obecnie rynek gier na urządzenia mobilne jest wyceniany na 70 miliardów dolarów, a prognozy wskazują, że wycena wzrośnie do 139 miliardów dolarów do 2021 roku. Według raportu opublikowanego przez firmę doradczą Newzoo przychody z branży gamingowej za poprzedni rok wyniosły 138 miliardów dolarów. Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, zapowiedział, że Apple wprowadzi nowe usługi na początku bieżącego roku, jednak nie ujawnił żadnych szczegółów. Według niepotwierdzonych informacji Amazon planuje wprowadzić usługę strumieniowania gier dopiero za rok. Domysły są oparte na ogłoszeniach, które pojawiły się na portalu z ofertami pracy w Amazon, które dotyczyły stanowisk inżynierskich w dziale "Cloud Games". Konkurencja w branży gamingowej zaostrza się.