Fundusz ETF VanEckectors Video Gaming and eSports
Oczekuje się, że globalne przychody w branży gier wideo za 2020 r. będą o 20% wyższe i osiągną wartość 179,7 mld USD, przyćmiewając zarówno światowy przemysł filmowy, jak i sportowy w Ameryce Północnej, ponieważ pandemia koronawirusa zmieniła wybory konsumenckie w zakresie rozrywki, jak wynika z badań International Data Corporation (IDC).
Według MatchWatch światowy przemysł filmowy po raz pierwszy osiągnął 100 mld USD przychodu w 2019 r., a przychody ze sportu w Ameryce Północnej za 2020r. mają wzrosnąć do ponad 75 mln USD. Obie branże ucierpiały z powodu pandemii koronawirusa - studia filmowe opóźniają premiery i zmagają się z gwałtownym spadkiem sprzedaży biletów w związku ze słabym popytem, podczas gdy sezony sportowe w wielu dziedzinach musiały zostać przesunięte ze względu na zachorowania wśród zawodników.
W ciągu ostatnich kilku lat branża gier wideo gwałtownie się rozwinęła ze względu na różnorodność sposobów uzyskiwania dostępu do gier poza konsolami. Wzrost sprzedaży cyfrowych wersji gier na komputery PC i konsole, gier mobilnych i gier wieloplatformowych, a także usługi strumieniowego przesyłania gier działającej na zasadzie subskrypcji, takie jak Google Stadia
ESPO to nie tylko ETF skupiony na grach wideo, ale także posiadający ekspozycją na dynamicznie rozwijający się rynek e-sportu. Ten fundusz śledzi indeks, który ma na celu objęcie wszystkich części branży gier wideo, od programistów przez producentów konsol aż po półprzewodniki. Będąc jednym z większych ETF-ów zajmujących się grami wideo, ESPO zarządza aktywami o wartości około 705 mln USD, z portfelem obejmującym 26 globalnych firm. Fundusz ma wskaźnik kosztów na poziomie 0,55%. W 2020 r. notowania EPSO wzrosły o ponad 80%.
Według MatchWatch światowy przemysł filmowy po raz pierwszy osiągnął 100 mld USD przychodu w 2019 r., a przychody ze sportu w Ameryce Północnej za 2020r. mają wzrosnąć do ponad 75 mln USD. Obie branże ucierpiały z powodu pandemii koronawirusa - studia filmowe opóźniają premiery i zmagają się z gwałtownym spadkiem sprzedaży biletów w związku ze słabym popytem, podczas gdy sezony sportowe w wielu dziedzinach musiały zostać przesunięte ze względu na zachorowania wśród zawodników.
Ze względu na ograniczenia związane z pandemią i rozporządzeni nakazujące pozostanie w domu, więcej konsumentów zainteresowało się grami wideo jako źródłem rozrywki, zwiększając prognozowany w 2020 r. wzrost sprzedaży do dwucyfrowego poziomu. Co zaskakujące, sprzedaż gier wideo zwykle radzi sobie całkiem nieźle w okresie spowolnienia gospodarczego, ponieważ gry wideo oferują godziny rozrywki po stosunkowo niskich kosztach. Ponadto w branży gier wideo pojawiły się dwie konsole nowej generacji firm Microsoft
Fundusz ETF Global X Video Games and eSports
W ciągu ostatnich kilku lat branża gier wideo gwałtownie się rozwinęła ze względu na różnorodność sposobów uzyskiwania dostępu do gier poza konsolami. Wzrost sprzedaży cyfrowych wersji gier na komputery PC i konsole, gier mobilnych i gier wieloplatformowych, a także usługi strumieniowego przesyłania gier działającej na zasadzie subskrypcji, takie jak Google Stadia
"Myślę, że nastąpi spowolnienie, gdy tylko pojawią się skuteczne, tanie, globalnie dostępne szczepionki, ale jestem pewien, że pod koniec 2021 roku miliardy osób nadal będą oczekiwać na szczepionkę" - powiedział w wywiadzie dla MarketWatch Lewis Ward, dyrektor ds. badań rynku gier w IDC.
Podobnie jak ESPO, HERO zapewnia globalną ekspozycję firmom działającym na rynku gier wideo i e-sportu. Różnica polega na tym, że HERO ma około dwa razy więcej firm przy niższym współczynniku kosztów, który wynosi 0,50%. Jednak HERO jest mniejszy i zarządza aktywami o wartości około 570 mln USD. HERO zyskał w 2020 r. ponad 86%.
Podobnie jak w przypadku wielu trendów rynkowych, istnieją fundusze podlegające obrotowi giełdowemu, dzięki którym inwestowanie w branży jest wygodniejsze i mniej ryzykowne niż wybieranie potencjalnych zwycięzców. Poniżej znajduje się kilka funduszy ETF, które skorzystają na rozwoju branży gier:
Ze względu na ograniczenia związane z pandemią i rozporządzeni nakazujące pozostanie w domu, więcej konsumentów zainteresowało się grami wideo jako źródłem rozrywki, zwiększając prognozowany w 2020 r. wzrost sprzedaży do dwucyfrowego poziomu. Co zaskakujące, sprzedaż gier wideo zwykle radzi sobie całkiem nieźle w okresie spowolnienia gospodarczego, ponieważ gry wideo oferują godziny rozrywki po stosunkowo niskich kosztach. Ponadto w branży gier wideo pojawiły się dwie konsole nowej generacji firm Microsoft
Fundusz ETF Wedbush ETFMG Video Game Tech
"Myślę, że nastąpi spowolnienie, gdy tylko pojawią się skuteczne, tanie, globalnie dostępne szczepionki, ale jestem pewien, że pod koniec 2021 roku miliardy osób nadal będą oczekiwać na szczepionkę" - powiedział w wywiadzie dla MarketWatch Lewis Ward, dyrektor ds. badań rynku gier w IDC.
Podobnie jak w przypadku wielu trendów rynkowych, istnieją fundusze podlegające obrotowi giełdowemu, dzięki którym inwestowanie w branży jest wygodniejsze i mniej ryzykowne niż wybieranie potencjalnych zwycięzców. Poniżej znajduje się kilka funduszy ETF, które skorzystają na rozwoju branży gier:
Jest to pierwszy fundusz ETF poświęconym grom wideo, który pojawił się na amerykańskim rynku. GAMR śledzi indeks akcji globalnych holdingów, które tworzą, obsługują lub wykorzystują gry wideo. Fundusz zarządza aktywami o wartości około 150 mln USD, z ekspozycją na 80 spółek z 14 krajów. GAMR posiada dość wysoki wskaźnik kosztów na poziomie 0,75%, co jest typowe dla funduszy ETF o wąskim zakresie tematycznym. Ten ETF skupia się głównie na rynku w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Korei Południowej i Chinach, co nie jest zaskakujące ze względu na duży rozmiar branży gier w tych krajach. Notowania GAMR wzrosły w 2020 r. o ponad 75%.
Fundusz ETF Wedbush ETFMG Video Game Tech
Fundusz ETF VanEckectors Video Gaming and eSports
ESPO to nie tylko ETF skupiony na grach wideo, ale także posiadający ekspozycją na dynamicznie rozwijający się rynek e-sportu. Ten fundusz śledzi indeks, który ma na celu objęcie wszystkich części branży gier wideo, od programistów przez producentów konsol aż po półprzewodniki. Będąc jednym z większych ETF-ów zajmujących się grami wideo, ESPO zarządza aktywami o wartości około 705 mln USD, z portfelem obejmującym 26 globalnych firm. Fundusz ma wskaźnik kosztów na poziomie 0,55%. W 2020 r. notowania EPSO wzrosły o ponad 80%.
Jest to pierwszy fundusz ETF poświęconym grom wideo, który pojawił się na amerykańskim rynku. GAMR śledzi indeks akcji globalnych holdingów, które tworzą, obsługują lub wykorzystują gry wideo. Fundusz zarządza aktywami o wartości około 150 mln USD, z ekspozycją na 80 spółek z 14 krajów. GAMR posiada dość wysoki wskaźnik kosztów na poziomie 0,75%, co jest typowe dla funduszy ETF o wąskim zakresie tematycznym. Ten ETF skupia się głównie na rynku w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Korei Południowej i Chinach, co nie jest zaskakujące ze względu na duży rozmiar branży gier w tych krajach. Notowania GAMR wzrosły w 2020 r. o ponad 75%.
Fundusz ETF Global X Video Games and eSports
Fundusz ETF VanEckectors Video Gaming and eSports
ESPO to nie tylko ETF skupiony na grach wideo, ale także posiadający ekspozycją na dynamicznie rozwijający się rynek e-sportu. Ten fundusz śledzi indeks, który ma na celu objęcie wszystkich części branży gier wideo, od programistów przez producentów konsol aż po półprzewodniki. Będąc jednym z większych ETF-ów zajmujących się grami wideo, ESPO zarządza aktywami o wartości około 705 mln USD, z portfelem obejmującym 26 globalnych firm. Fundusz ma wskaźnik kosztów na poziomie 0,55%. W 2020 r. notowania EPSO wzrosły o ponad 80%.
Podobnie jak ESPO, HERO zapewnia globalną ekspozycję firmom działającym na rynku gier wideo i e-sportu. Różnica polega na tym, że HERO ma około dwa razy więcej firm przy niższym współczynniku kosztów, który wynosi 0,50%. Jednak HERO jest mniejszy i zarządza aktywami o wartości około 570 mln USD. HERO zyskał w 2020 r. ponad 86%.
Fundusz ETF Global X Video Games and eSports
Podobnie jak ESPO, HERO zapewnia globalną ekspozycję firmom działającym na rynku gier wideo i e-sportu. Różnica polega na tym, że HERO ma około dwa razy więcej firm przy niższym współczynniku kosztów, który wynosi 0,50%. Jednak HERO jest mniejszy i zarządza aktywami o wartości około 570 mln USD. HERO zyskał w 2020 r. ponad 86%.