W ostatnich latach Fantasy Sports zaczęły się gwałtownie rozwijać. Liczba zawodników w USA i Kanadzie wzrosła z 15,2 mln w 2003 roku do 56,8 mln w 2015 roku. Około 10 milionów z tych graczy to nastolatkowie, a graczami, średnio, są mężczyźni (66% graczy), dobrze wykształceni (57% ma wykształcenie średnie lub wyższe), mają pracę w pełnym wymiarze godzin (66% graczy) i wyższy dochód gospodarstwa domowego (47% to dochód wyższy niż 75 000 dolarów). Rocznie gracze wydają 18 miliardów dolarów na Fantasy Sports, z kolei $70 mld wydawane są na loterie i $140 mld (nielegalnie) na zakłady sportowe. Przeciętny gracz Fantasy Sports wydaje $465 rocznie na koszty związane z kwestiami ligowymi, pojedynki i materiały. W Fantasy Sports użytkownicy wybierają prawdziwych graczy w procesie selekcji online (próba) aby zebrać zespół fantasy. Prawdziwe statystyki gry są następnie porównywane czyj zespół fantasy okazał się najlepszy. Wiele z tych sportowych zawodów wymagają zakładów, które wahają się w zakresie od 25 centów do tysiąca dolarów; im wyższy zakład, tym lepiej, tym większe możliwości wypłaty.
Cały przemysł przynosi rocznie 1,5 miliarda dolarów, z czego większość pochodzi z reklam pojawiających się na stronach Fantasy Sports. Najważniejszą sekcją Fantasy Sports są sporty codzienne, które skupiają się na krótkich terminach takich jak tygodniowe lub jednodniowe rozgrywki niż na całych sezonach. Te krótkotrwałe rozgrywki wymagają od użytkowników wpłaty za udział i możliwość wygrania części puli ustalonej wcześniej na podstawie wyników zespołu fantasy. Część tych wpłat jest uznawana za przychód dostarczyciela. W świecie codziennych Fantasy Sports są dwie główne strony: FanDuel i DraftKings, o wartości kolejno $1,3 miliardów i $1,2 miliarda. Te strony wypłacają ponad 90% tych opłat jako nagrody, by w ten sposób przyciągnąć więcej graczy. Firmy sportów fantasy dziennie zbierają 862,7 milionów dolarów, z czego około $788 milionów idzie do tych dwóch stron.
Technicznie Fantasy Sports są legalne, ale budzą wiele kontrowersji. Ustawa o ochronie sportów profesjonalnych i amatorskich z 1992 roku sprawiła, że w większości stanów zakłady sportowe przestały być legalne, oprócz tych stanów, w których było to wówczas już legalne, czyli w Nevadzie i Delaware. Jednak ta ustawa nie obejmuje Fantasy Sports, które wtedy cieszyły się znikomym zainteresowaniem. Ustawa o nielegalnym hazardzie internetowym z 2006 zrobiła wyjątek dla Fantasy Sports ponieważ są one zaklasyfikowane jako gry zręcznościowe niż losowe, póki gracze mogą wybrać wielu graczy do swoich zespołów fantasy i nie obstawiają wyników pojedynczych gier lub wyników pojedynczego gracza. Mimo to Fantasy Sports zostały zakazane w pięciu stanach (Arizonie, Iowa, Luizjanie, Montanie i Waszyngtonie), ale nie istnieje amerykańska jednostka rządowa, która je kontroluje. W ostatnim tygodniu stan Nevada ogłosił, że firmy dziennych Fantasy Sports mogą otrzymać zgodę na działalność w stanie. Jest to rezultat ostatniego skandalu, w który zamieszany był wewnętrzny obrót akcjami, a amerykański Kongres będzie prowadził przesłuchania w listopadzie odnośnie rozpowszechniania dziennych gier fantasy o pieniądze.
W przeciwieństwie do rynku amerykańskiego, który oferuje różnorodne sporty, na rynku europejskim dominuje tylko piłka nożna jako wartościowy i popularny sport. Mimo to Europa jest rynkiem bardziej złożonym z uwagi na wielość języków, różny stopień rozwoju rynków, obecność różnych walut i różnic kulturowych związanych ze stosunkiem danych gracza i sportu. W przeciwieństwie do prawa USA, europejskie prawo jest w stanie udzielić licencji Fantasy Sports i wszystkim poważnym stronom dziennych Fantasy Sports w Europie. Najbardziej dochodowym rynkiem Fantasy Sports jest rynek Wielkiej Brytanii, popularność tą zawdzięcza angielskiej pierwszej lidzie. Ten rynek liczy od 5 do 6 milionów graczy piłki nożnej fantasy, ale ma on również ogromny potencjał rozwoju, ponieważ tylko 3 do 5% z tych graczy obecnie gra w dzienne Fantasy Sports, pomimo ostatnio przekroczonego punktu podatku konsumpcyjnego, który nakłada 15% odsetki na dostawców gier. W Europie jest około 30 milionów graczy fantasy, z czego połowa z nich mieszka w Wielkiej Brytanii. Jest to wyjątkowa okazja dla europejskich Fantasy Sports, by zaistnieć na rozwijających się rynkach, zwłaszcza teraz, gdy na rynku nie ma światowego lidera w tej dziedzinie.