Sony Interactive Entertainment ujawniło, że jest obecnie w fazie testów streamingu w chmurze "gier na PS5".
Wiadomość została ujawniona we wpisie na blogu PlayStation, w którym stwierdzono, że funkcja ta zostanie udostępniona jako dodatkowa korzyść dla członków PlayStation Plus Premium. Celem jest ułatwienie członkom Premium dostępu do ulubionych gier bez konieczności ich wstępnego pobierania na konsole PS5.
Ta nadchodząca funkcja obejmie tytuły PS5 z katalogu gier PlayStation Plus i wersji próbnych gier, a także obsługiwane cyfrowe tytuły PS5 należące do graczy. Po jej uruchomieniu członkowie Premium będą mogli bezpośrednio korzystać ze strumieniowania gier w chmurze dla tych tytułów na swoich konsolach PS5.
Co więcej, Sony planuje rozszerzyć dostępność strumieniowania w chmurze, aby uwzględnić tytuły PS5 obok istniejącej kolekcji PS3, PS4 i klasycznych tytułów już oferowanych członkom Premium.
"Uważamy, że ważne jest, aby członkowie Premium mogli cieszyć się jak największą liczbą gier za pośrednictwem streamingu w chmurze" - napisał w poście Nick Maguire, wiceprezes Sony Interactive Entertainment ds. globalnych usług, globalnej sprzedaży i operacji biznesowych.
Zaledwie 10 dni temu dyrektor generalny Sony Group Corp (NYSE: SONY) Kenichiro Yoshida odniósł się do technicznych zawiłości związanych z grami w chmurze, bagatelizując wszelkie postrzegane zagrożenia dla firmy w obliczu znacznych inwestycji poczynionych przez jej konkurenta, Microsoft Corp.
"Myślę, że chmura sama w sobie jest niesamowitym modelem biznesowym, ale jeśli chodzi o gry, trudności techniczne są duże" - powiedział Yoshida w wywiadzie dla Financial Times. "Zatem pojawią się wyzwania związane z grami w chmurze, ale chcemy stawić im czoła".