Roblox Corp (NYSE: RBLX) chce przyciągnąć starszych klientów i wprowadzić reklamy w grach, aby zdywersyfikować swój model biznesowy - firma ogłosiła na swojej corocznej konferencji dla deweloperów.
Podczas gdy znaczna część bazy graczy Roblox jest nadal poniżej 16. roku życia, firma powiedziała, że jej najszybciej rosnąca grupa klientów wydaje się obejmować starszych graczy. Przyczyną części tego wzrostu wydaje się większe zainteresowanie, jakie platforma uzyskała podczas pandemii COVID-19, choć znaczna część tego wzrostu wynika również z tego, że obecni gracze Robloxa po prostu się starzeją.
Firma planuje wykorzystać tę zmianę, wprowadzając modyfikacje na swojej platformie, takie jak treści ograniczone wiekowo dla starszych graczy (chociaż Roblox wyraźnie stwierdził, że żadne treści z kategorii "R" nie będą dozwolone na platformie). Roblox planuje również wprowadzić więcej funkcji społecznych, takich jak awatary i funkcje czatu, które animują wirtualną postać gracza za pomocą jego aparatu. Spółka wcześniej ogłosiła graficzny upgrade swojej platformy, w ramach którego jej kreskówkowe, kwadratowe awatary staną się bardziej realistyczne, co prawdopodobnie pomoże uczynić je bardziej atrakcyjnym dla starszych graczy.
Firma zwiększa również swój fundusz deweloperski, który wykorzystuje do wspierania napędzanego przez użytkowników rozwoju nowych treści na swojej platformie. Dodanie 10 mln USD do funduszu wydaje się niewystarczające, aby rozwiązać główny problem, z którym boryka się platforma: brak zarobków dla wielu niezależnych deweloperów. Podczas gdy niektórzy z najlepszych deweloperów Roblox zarabiają około 30 000 USD rocznie, wielu twórców, zwłaszcza młodszych deweloperów rozpoczynających swoją karierę w branży, są ledwo w stanie cokolwiek zarobić.
Immersyjne reklamy wkrótce w Roblox
Zwrot w kierunku większej liczby reklam w grach jest prawdopodobnie odpowiedzią na spadające zyski firmy z wirtualnych walut, które od dwóch kwartałów są niskie. Reklama i markowe treści nie są też czymś nowym dla Roblox.
Wcześniej markowe treści były czymś w rodzaju normy dla popularnej platformy gier. Wirtualne doświadczenia obejmowały takie rzeczy jak "Gucci Town" (OTC: PPRUY), gdzie gracze mogli grać w minigry i kupować luksusowe towary dla swoich awatarów, a także wirtualną restaurację Chipotle (NASDAQ: CMG) o tematyce Halloween, gdzie użytkownicy mogli otrzymać kody promocyjne na darmowe jedzenie w świecie rzeczywistym.
Roblox zdaje się przenosić ten model na nowy poziom, wprowadzając wirtualne billboardy i markowe "doświadczenia", jak te dostępne w przeszłości.
Firma pokazała wirtualne "portale" do markowych wirtualnych przestrzeni, takich jak cyfrowy skate park sponsorowany przez popularną markę odzieżową Vans.
Treści sponsorowane w Roblox były przedmiotem zainteresowania w przeszłości, a grupa Truth in Advertising złożyła skargę do Federalnej Komisji Handlu (FTC) w zeszłym roku, która zauważyła, że markowa zawartość w Roblox nie była odpowiednio oznakowana, co utrudniało graczom zorientowanie się, że jest sponsorowana. Roblox stwierdził, że jego nowa markowa zawartość będzie dostępna tylko dla graczy od 13. roku życia.