Rozwój technologii stwarza wiele nowych możliwości dla społeczeństwa, jednak też przynosi pewne zagrożenia. Komputer w każdym domu? Jeszcze 30 lat temu, gdy taką tezę postawił Bill Gates, wydawało się to fikcją. Teraz odpowiadamy, dlaczego tylko jeden? Każdy domownik powinien mieć swój własny komputer, najlepiej przenośny. Z komputera, czy telefonu korzystamy praktycznie cały czas. Ostatnio jako zagrożenie "nowych czasów" najczęściej wymienia się social media. Pochłaniają one nasz czas nie dając dużo w zamian. Jednak to nie przez nie coraz więcej Amerykanów decyduje się zrezygnować z pracy. Gry komputerowe - znane już od dziesiątek lat, wciąż uzależniają tak samo.
Młodzi mężczyźni w USA coraz częściej decydują się na mieszkanie z rodzicami i granie w gry komputerowe zamiast ruszyć do pracy i rozpocząć swoją karierę zawodową. Wirtualny świat, zabijanie potworów, czy zbieranie diamentów są dla nich ciekawsze od obowiązków w pracy. Trudno się nie zgodzić z tym, że rozrywka jest potrzebna każdemu, jednak nie można jej stawiać na pierwszym miejscu. Według badań, Amerykanie decydujący się na rezygnacje z pracy na rzecz gier komputerowych, wykazują większe zadowolenie z życia od tych pracujących. Jednak nie zdają sobie sprawy z tego, że opóźnienie rozpoczęcia kariery zawodowej może odbić się negatywnie na ich przyszłości zawodowej. Od dawien dawna znane są żarty dotyczące absurdalnych wymagań pracodawców odnośnie doświadczenia zawodowego. 24 lata, świeżo po studiach, z 8-letnim doświadczeniem zawodowym? Zapraszamy! Mimo niskiego bezrobocia wciąż jest trudno znaleźć dobrą pracę. Konkurencja wśród kandydatów może przyprawić poszukujących pracy o ból głowy. Na co można liczyć przy poszukiwaniu swojego pierwszego poważnego zatrudnienia w wieku 25 lat? Z pewnością nie na łatwą przeprawę.
W Polsce mamy o tyle dobrze, że publiczne studia są darmowe, co wręcz przyciąga jak magnes nawet tych bardziej leniwych. W Stanach Zjednoczonych studia już nie są dla każdego i niestety wiążą się z ogromnym obciążeniem finansowym. Według badań, bezrobocie wśród młodych niestudiujących Amerykanów sięga 15%, gdzie w 2000 roku było to zaledwie 8%. Wśród mężczyzn w wieku od 21 do 30 lat, średni czas pracy zmniejszył się o 12% w ciągu ostatnich 15 lat. Wśród mężczyzn w wieku od 31 do 55 lat jest to tylko 8%. Według badań, spadek średniego czasu pracy w 23-46% jest skutkiem uzależnienia od gier komputerowych. Młodzi gracze poświęcają średnio 520 godzin rocznie przed komputerem, w tym 60% tego czasu przeznaczają na gry komputerowe. Automatycznie wpływa to na mniej czasu poświęcanego rodzinie czy znajomym. Uzależnienie jest tak silne, że gry komputerowe zastępują inne zainteresowania, typu sport czy podróżowanie. Brak aktywności fizycznej skutkuje nadwagą i problemami ze zdrowiem. Gracze w wirtualnym świecie mogą być kimś innym. Zapomnieć o swoich kompleksach i problemach. Mogą też w każdej chwili zacząć swoje życie od początku. Doskonale przedstawia to polski film "Sala samobójców".
Zmniejszająca się liczba młodych Amerykanów chętnych do pracy przynosi nowe wyzwania dla amerykańskiej gospodarki. Według informacji z rynku pracy, bezrobocie maleje, mimo że już jest na niskim poziomie. Warto jednak zauważyć, że dane obejmują tylko ludzi zdolnych do pracy szukających zatrudnienia. Młodzi ludzie, którzy z wyboru pozostają bez zatrudnienia nie są brani pod uwagę. Trendy te nie dotyczą tylko Amerykanów, ale także inne narodowości. Najbardziej podatni są jednak zawsze młodzi mężczyźni. Powodem takiego trybu życia są przede wszystkim złe nawyki, które nie tak łatwo zmienić. Na pewno potrzeba na to czasu i przede wszystkim chęci. Pomocna może okazać się pomoc specjalisty.